Ha unod a városi biciklizést: Spinning

  • Bejegyezte: Barbara Hámori
  • dátum: hétfő, december 16, 2013 -
  • 5 megjegyzés
Rajt:

Imádok biciklizni – bár a hegymenetekkel nem mindennap vagyunk jóban. Spinningen még pár éve voltam egyszer, de sokkal izgalmasabbnak találom a szabadban való mozgást. Ez a sport meghatározása szerint edzőteremben végzett, magas intenzitású, zenés, kerékpáros aerobic óra az USA-ból. Johnny G (Jonathan Goldberg) fejlesztette ki a szobabicikli és az országúti kerékpár ötvözésével 1987-ben, Magyarországon 10 éve lett népszerű ez a sport. Ennek következtében a Mammut bevásárlóközpont tetején található Lite Wellness és annak spinning órája lett sportkóstolásom következő állomása.



Télen a biciklik pihennek...
Impressziók:

Az üzletközpont 4. emeletén lévő fitneszterembe könnyedén jutok fel lifttel. A bejáratnál nem egy, hanem egyszerre négy recepciós lány fogad, arcukon hatalmas mosollyal; miután becsekkolok a kártyámmal, még körbe is vezet az egyik munkatárs. Kardio, súlyzós és lazító részekre, valamint funkcionális termekre – aerobic, alternatív, powercardio és coretraining, spinning - vannak osztva az edző terem részlegei, mindezek egy szinten. Hamarosan kezdődik az óra, így az emeleten lévő öltözőhöz tartok.


Tágas, több szekrénnyel ellátott, tiszta, barátságos helyen találom ott magam, majd át is veszem a biciklis rucimat (erre a célra tervezett „párnás” nadrág és egy pár biciklis kesztyű). A spinning terem előtt megállva konstatálom, hogy brutál sötét van, gyakorlatilag csak az UV-fények és egy hangulatos diszkógömb bocsát ki fényt a helyiségben – tehát ha fehér ruhában mész, világítani fogsz!



Áron is világított :)
Bognár Gergő és Kiss Áron jóvoltából két edzésen is részt vettem, Gergő összességében nézve keményebb órát tartott. Mindkét srác egyaránt segítőkész és figyelmes.


Gergő és Áron (fotó: Lite Wellness)
Még mielőtt belelendülnék, beállítom a magasságomnak megfelelően - a csípőmmel egy magasságba - a spinner nyergét, amiben a tréner is segít. Három kormányfogás létezik: bemelegítéskor vagy levezetéskor az egyest használjuk, aktív tekeréskor legtöbbször a kettest, ha az edző azt mondja, akkor pedig a hármast. A fogásokat is megmutatták nekem. Ready!



Sík terep, hegynek fel, ellenállás, nem állás, pulzus, bírjad még, avagy indulás!

A bemelegítést a már beállított spinner biciklin képzelt sík terepi tekeréssel kezdjük, minimális ellenállással, amolyan kóstolónak. Az ellenállást szabályzó gomb plusz és mínusz irányba tekerhető,mi az előbbit növeltük, nehezítve ezáltal a biciklizést. Egy edzésen alapvetően síkon és hegyen tekerünk – képzeletben.
Szól a zene, a ritmusát összekavarjuk a tekerésünkkel, egységesen suhanunk egy helyben. Amikor már mi és az izmaink és készen állunk, folyamatosan növeljük az ellenállást, ekkor olyan érzésem támad, mintha sziklákon kellene feltápászkodnom. Mindkét oktató végig mondta az instrukciókat, biztattak: „Ez az utolsó perc, nincs már sok hátra!”,„Utolsó nyolc!”.



Jönnek a szakaszos kiállások: nyolc ülve tekerés, nyolc futva tekerés és ezt eljátsszuk hosszas percekig négyes és kettes váltásokkal is. Ezt hívják jumpolásnak, amit hegymenetkor is végzünk…

Ha ez még nem lenne elég, a nehézségi fokot tartva elkezdünk futni.
Egy ilyen mutatvány után nem létezik, hogy ne izzadj meg. Az edzők kedvessége itt is „utolér”: bekapcsolják a légkondit, ami kisebb fajta könnyítésként hat.



A legvége előtti hegymenet a legkeményebb: a lehető legnagyobb erősségi szinten, minden akaraterőmmel tekerek, ahogy bírja a lábam. Gergő itt hat percen keresztül „futtat minket”, Áron ennél kevesebb ideig. ÉÉÉÉs itt a vége, a kis ellenállásért folytatott imáim beteljesülnek, de még marad az egyenletes tempó levezetőnek.


Ami fontos: 


Egyfolytában pótold a folyadékot edzés közbeni fokozott verejtékezés miatt. Ezen oknál fogva a spinnerre teríts le egy törölközőt is vagy használj biciklis kesztyűt, így nem fog csúszkálni a tenyered és nem gátolja  a teljesítményedet. A mozdulatsorok közben a testsúly nagyrészt a lábadra nehezedik, ezért felejtsd el a puha talpú cipőt, mert egy-egy futásnál fájni fog a talpad és nehezíted a dolgodat. Az első alkalmakkor a nyereg kényelmetlen lehet, de hamar hozzá lehet szokni.


Ilyen zenékre nyomhatsz végig egy spinning órát!

Hol? Lite Wellness Club, Budapest, Mammut bevásárlóközpont, 4. emelet

Mennyibe kerül? http://www.litewellness.hu/araink/lite-mammut/
Mit vigyél? Kényelmes ruha (biciklis, ha van), biciklis kesztyű, kemény talpú sportcipő, víz, törölköző, AYCM kártyát is elfogadnak
Korosztály: 18-45 év

Pontozás:

Kínzó faktor:  9/10
Ennyire formál:  9/10
Edző: 10/10
Helyszín: 9/10
Ennyire fáj másnap mindened: 9/10
Férfi/Nő arány: 50% - 50%

5 megjegyzés :

  1. Helló Blondie. Nagyon tetszik a blogod, mert nekem mindig azzal volt a gondom, hogy nem tudtam mire számítsak, ha pl. elmennék egy edzésre. Hányan vannak, miben lehet menni, nem-e ciki, ha nem vagyok márkás cuccban stb. A blogod segít ebben eligazodni és tetszik, hogy több mozgásformát is bemutatsz hétköznapi emberként a hétköznapi embernek. Tetszik a humorod, jót nevettem Rosalindán, meg a szomszéd fiúján aki zöldebb. Köszi és sok sikert.Móca

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Móca! Megláttad a blogom lényegét, valóban ez (is) a célom vele. Örömmel tölt el, hogy tetszik, kövess továbbra is! Üdv: Barbara

      Törlés
  2. Szép a feneked.....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, köszönöm! Akkor már van eredménye a sportolásnak! :)

      Törlés
  3. Az ora "kemenysege"kizarolag attol fugg, Te mennyire keresed a kihivast es forditod jobbra az ellenallas szabalyzot :)

    VálaszTörlés

PARTNEREK: