Tekerj más módon: Kranking

Rajt:

A múlt heti spinning után ismét egy Johnny G sporttalálmányt, a krankinget próbáltam ki. Én először a Fittarénán (évente megrendezett sportesemény) találkoztam ezzel a sporttal, de már 2011-ben debütált Magyarországon. Rendhagyó módon az egyetlen fitnesztermi eszköz, amelyet kerekesszékesek is használhatnak velünk együtt. Milyen módon? A krankcycle (a karra edző rész) ülését kivéve a járgányukkal ők is hozzáférhetnek az eszközhöz, így edzhetnek felsőtestre.. 


Impressziók: 

A Duna-part menti hotel egyik termében található a kranking terem. Az öltöző tiszta, mindannyian elférünk benne. A konditerem itt sem más, mint általában: emberek gyúrják magukat izmosra a súlyzókkal vagy épp kardióznak a futópadon. Ezen a részlegen átérve a helyiség végében találom a jól felszerelt kranking termet. A tematikusan elhelyezett spinner-ekkel és krankcycle-okkal szemben van a tükör és innen szemez velünk Tar Csaba, az oktató. Először csak pislogok, hogyan is van ez kérem szépen?! Első körben választhatsz: felső vagy alsó! Ettől függ ugyanis, hogy melyik izomcsoportokat akarod megmozgatni félidőig. A csoport egyes tagjai a bicikliken, míg mások a cycle-okon kezdik el az órát. Az előző heti spinninghez hasonlóan  itt is az bicikli beállításával – ami már egész jól ment- , majd azt ezt követő bemelegítő tekeréssel kezdek. 


Kezdődhet a köredzés: én a spinnerrel kezdek, mondván, essek túl a nehezebb részén. Az óra felépítése szerint 22-23 percen keresztül ezen nyomom a zene ütemére. A két csoport nagyon összehangolt, míg én a spinneren nyolcas jump-okat végzek, addig a cycle-ön dolgozók páros karral nyolca ütemet állva, majd nyolc ütemet ülve tekernek. Amikor elkezdtük az órát még libák ugráltak a bőrömön, mostanra már gyöngyök folynak az arcomon.


Még mindig intenzíven tekerünk: ki a spinner-t a lábával, ki a cyclingot a karjával. Az oktató egyfolytában instruál minket. Jönnek a kedvenceim: spinneren kiállások, aktív tekerés ellenállással, nekem hegymenetek, nekik „hegykarolások”, jumpolás és futás. Kiállunk 2-4-6-8 másodpercig vagy éppen visszafele számolva. 
Az említett 22-23. perc környékén gyorsan eszközt cserélünk, avagy amit addig csináltam hanyatt-homlok ott hagyom és elkezdem a testem másik szakaszának edzését a felsőtestet célzó cycle gépen.

A pódiumon: Tar Csaba
Belekezdek az erőteljes karmozgatásba a második félidőben. Eleinte nem tudom a karokat hogyan használjam, ám Csaba a segítségemre siet és elmagyarázza: az ellenállást szabályzó gomb balra tekerve könnyít, míg jobbra tekerve fokozza az ellenállást; előre, hátra, párosan, külön, felállok, leülök és eközben még mindig a zene ütemére forgatom a cycle kart. 

krankcycle
Könnyűnek tűnik, már szinte azt gondolom ennyi lesz, ekkor Csaba „parancsára” növeljük az ellenállást. Karral még úgysem másztam hegyre…G.I. Jane hozzám képest kutyafüle, minden egyes forgatásnál érzem a kar- és lapockaizmaimat. A nagy hajtás, föl-le állás és ülés után lassítunk (ki itt, ki ott). Az ezt követő, elmaradhatatlan nyújtás megkoronázza az edzést számomra.

Nyújtunk (juppy!)
Ami fontos:

Az egész felsőtestet (hátizom, karizmok,törzsizmok) és lábakat átmozgató intenzív, pulzusnövelő és izzasztó óra a kranking. Ízületkímélő, így ha térdfájós vagy, az ne tartson vissza.
Én ezúttal is használtam biciklis kesztyűt és biciklis nadrágot, így komfortosabban éreztem magam edzés közben. Hacsak egy könnyed órára számítasz, akkor ne ezzel kezdd, ha viszont aktív stresszlevezetésre vágysz jó zenék ütemére, felkészült edzőkkel, – hasonszőrű zenékkel, mint a spinningen – akkor bátran ajánlom. 

Hol van ilyen edzés Budapesten? Kranking Studio, Fitness Factory, Life1Wellness, Sugár Fitness, Suhanj! Alapítvány

Én itt voltam: KrankingStudio, III. Piroska utca 3-5, Holiday Beach Budapest Hotel
Mit vigyél? Kényelmes ruha (biciklis, ha van), biciklis kesztyű, kemény talpú sportcipő, víz, törölköző
Korosztály: 18-50 év

Pontozás

Kínzó faktor:  9/10
Ennyire formál:  9/10
Edző: 10/10
Helyszín: 10/10
Ennyire fáj másnap mindened: 9/10
Férfi/nő arány: 50% - 50%

Fotó: Lindmayer Zsolt 

Találkozzunk a blog facebook oldalán is!

0 megjegyzés :

PARTNEREK: