Síelj egész évben! - Pro Ski

  • Bejegyezte: Barbara Hámori
  • dátum: hétfő, február 24, 2014 -
  • 0 megjegyzés
Rajt:

Ha nincs lehetőséged vagy időd eljutni síelni, netán nem szereted a sícuccodat a pályákig elcipelni, akkor ezt a jó kis mozgást neked találták ki, mivel így egyik évszakban sem kell lemondanod a téli kedvtelésedről. Akkor is ideális, ha nem a pályán akarod megismerni ezt a mozgásformát. Amint megtudtam, hogy a síelésnek van beltéri változata egyből elmondtam tíz hálaimát…


Impressziók:

A Marczibányi térnél lévő sportcentrum hatalmas, a jégpálya mellett tudok csak eljutni a fitnesz részlegbe. Itt a recepciós adja oda a kulcsot, fizetni majd csak az óraadónál, Rideg Kingánál kell. Amikor odaérek, a sportterem már tele van a síelő szimulátorokkal és az előttük sorakozó később használatos olyan kellékekkel, mint gumilabda, síbotok és kis kézi súlyzók. Az alapos bemelegítés előtt az edző elmondja, hogy mikre is kell odafigyelnünk: a helyes testtartás hasonlatos az „élő” csúszáséhoz, tehát úgy kell, szinte görnyednie a hátunknak a gyakorlatok végzése közben, mintha hasba vágtak volna.

Egyensúly keresés folyamatban
Akkor máris kezdjük: ringat a sííííí!

A bemelegítést követően felállok a szimulátoromra és először próbálom megtalálni a fix egyensúlyt a szerkezet lábrészén – ez nagyon fontos lesz a folytonos mozgás közben. Bemelegítésnek elkezdjük az oldalirányú mozgásokat. Nem tagadom, jó érzéssel tölt el, hogy még foghatom az előttem lévő kapaszkodót, más különben azt vélem érezni, hogy oldalra esek. Szépen lassan elkezdem érzékelni a saját határaimat, és hogy meddig bír a csípőm egy síkban maradni, miközben az alfelem jobbra-balra „dülöngél” nagy szögben.


Egyszer csak Kinga elengedi a korlátot (oda a mankóm), mi pedig ugyanígy teszünk és elkezdődik a tényleges edzés. A folyamatos oldalazás az egész órát végig kíséri, az intenzitást és a hatást felsőtesti gyakorlatokkal fokozzuk. Ehhez felvesszük a síbotokat és miközben azok a kezeinkben vannak, szlalomozást imitálva bedőlünk és úgy csúszkálunk. Ezt követik a képzeletbeli kék és piros pályák: a legkönnyebb kékkel szemben a pirosnál nagyobb fokban, gyorsabb tempóban dőlünk jobbra-balra. Hidd el, viccesebbnek hangzik, mint amilyen.


A felső rész erősítésének következő opciója a gumilabda lesz. Itt is egy pillanatra megállunk, amíg megcseréljük az eszközöket, utána a továbbra is ugyanabban a tengelyben mozgó testünk fölött, mögött és előtt adogatjuk a labdát a kezeink között. Mindeközben a ritmusos modern tánczenék adják az ütemet, és az előttem lévő hatalmas tükörbe nézve észreveszem, hogy az arcom kipirult és fénylik. A testem reagál a kardió mozgásokra és ezt fokozzák a soron következő kézi súlyzós gyakorlatok is. Erősödik a bicepszem, kicsit fáj a tricepszem és vállasodom ezektől a szakaszoktól.

A kargyakorlatokhoz hozzátartozik a súlyzóval és az anélkül való mozgás is
A legvégén az intervallos „sí sprint” piros pályával kezd és fekete pályán végződik, tehát gyorsból baromi gyorsra gyorsulunk, majd vissza lassulunk és újra begyorsulunk. Ha szükséges, a száguldást a kezünkben lévő síbotokkal (némi támasztékként) szimuláljuk. Miután elég vizet vesztett a testem, konstatálom, hogy a géphez kötött óra felépítéseiben hasonló az igazi élményhez, a monotonitást pedig kreatív gyakorlatokkal lehet elkerülni; közben nem gondolkodtam a napi dolgokon, hogy hányra érek ezután haza vagy épp mit fogok enni később, mi több, kikapcsolt közben az agyam és élveztem. Ahogy az igazi síelést!

Az elengedhetetlen nyújtás
Ami fontos:

Mivel elszoktam a síeléstől, elég mereven tartottam a testemet majdnem végig, aminek következtében megfájdult a derekam. Habár én „derekas” vagyok (néha fáj a derekam), ez minden résztvevőnél benne van a pakliban. Az első órád előtt konzultálj az oktatóval, mivel ő tud hozzáadni ahhoz az online rendszerhez, ahol az órákra tudsz jelentkezni. Az eredetileg síversenyzők száraz kondi edzésére szánt órákat a fővároson kívül Szegeden, Pécsen, Győrben és Debrecenben tartanak.

Hol? Marczibányi Fitness, II. Budapest, Marczibányi tér
Mennyibe kerül?
1 alkalom 2000 Ft
3 alkalom 4800 Ft (sielok.hu-n lévő hirdetés révén 4500 Ft/3 alkalom)
5 alkalom 7500 Ft
10 alkalom 13000 Ft

Mit vigyél? Edzőruha és sportcipő, törölköző, víz
Az óra korosztálya: 23-65 év

Pontozás
Kínzó faktor: 8/10
Ennyire formál: 8/10
Edző: 8/10
Helyszín: 9/10
Ennyire fáj másnap mindened: 7/10
Férfi/nő arány: 50-50%

0 megjegyzés :

PARTNEREK: