Fejlődő kötélipar - A hét edzője Zsirai Milán

  • Bejegyezte: Barbara Hámori
  • dátum: csütörtök, április 10, 2014 -
  • 0 megjegyzés
A triatlon karrierjét hátrahagyva Zsirai Milán először pro ski edzőként tevékenykedett, majd később cross core instruktor lett; az utóbbi, Amerikából származó mozgás vélhetően a legújabb „kötél divat” lesz, amely áprilistól már Budapesten is kipróbálható.


Zsirai Milán

Tegyük fel, hogy én trx edzésekre járok és hallok a cross core-ról, ami felkelti az érdeklődésemet, miért lenne érdemes váltanom?

Győrben találkoztam először ezzel a mozgással, amikor még aktívan triatlonoztam. Elmentem a terembe, egy lájtos edzésre számítottam.Őszintén szólva, nem igazán jött be az első alkalommal; a kötelet tartó csiga miatt nehezen végeztem a gyakorlatokat és hihetetlen izomlázam lett. Hatvan százalékban a trx-re hasonlít, de a cross csigájának instabilitása jobban fejleszti a core izmokat, így a gyakorlatok palettája is szélesebb (pl. a törzsfordításoknál jobban ki lehet fordulni) és masszívabb, jobban terhelhető a szer. Pont ezért éri meg egy vendégnek kipróbálnia, hiszen jobban megdolgoztatja az izmokat ugyanazzal az erőbefektetéssel.

Említetted a triatlonozást, amit abbahagytál tizenkét év után, ehhez volt köze a cross core-nak?

Nem. Az élsport egy idő után már nem érte meg a belefektetett időt és pénzt.Ezután eleinte pro ski oktatóként dolgoztam; majd jött az első „csiga” edzés, ami eleinte szórakozás volt számomra, de most már mint munka teljesen előtérbe került, hiszen megnyitottam az első budapesti cross core termet Óbudán.

Milyen terhelhetőség szükséges ahhoz, hogy valaki végig tudja csinálni az edzést?

A gyakorlatok számával, a dőlésszögekkel, az időtartammal és az edzés nehézségével lehet variálni a programot akár a kezdők szintjére is.

A cross core csapat és a büszke edző!

Edzés közben minden mozdulatnál körbementél és korrigáltad a résztvevőket.

Sok óra úgy zajlik, hogy az edző végig csinálja a többiekkel a gyakorlatokat és nem javítja ki a közben esetlegesen felmerülő testi hibákat – gondolok itt a tipikus „térd nem megy a boka elé” szituációra. Több edző pont ezért azt mondja, hogy nem tud újabb órát vállalni, mivel túlterhelt. Ellenben én fontosnak tartom, hogy mint edző elmondjam, bemutassam és ha kell, kiigazítsam a rossz mozdulatokat, hiszen szolgáltatást nyújtok és ennek ez is a része.

Az április elején megnyitott teremben kizárólag cross core órák lesznek?

Első körben igen, a későbbiekre tervezzük az óratípusok bővítését.

Fotó: Lindmayer Zsolt 

0 megjegyzés :

PARTNEREK: