Megint kötélnek álltam: Cross Core

Rajt:

Egyik alkalommal, a pro ski sport tesztelésekor Zsirai Milán volt az edzőnk. Az óra után mesélt arról, hogy ő cross core oktató. Igen, először én is csak pislogtam, hogy mit is takar ez a két szó. Mint kiderült, egy nagyon aktív, Amerikából származó „köteles edzést”: nem is volt kérdés, hogy kipróbálom-e…

Impressziók:

Goli park, belépsz, majd előre, balra, föl a lépcsőn és jobbra az első emeleten. Kicsit útvesztőnek tűnhet elsőre, de nyugi, ott van! Benn vagy, oké. Jobbra a terem és a női öltöző, előtted szekrények, balra a férfi öltöző, megvan?

Szinte ugyanaz, mint a TRX – gondoltam elsőre. Az alapvető különbség, hogy a kötél nem fix, mivel egy csigán helyezkedik el, ami azt jelenti, hogy pluszba még az egyensúlyozásra is oda kell figyelnem edzés közben, fincsi, máris jól kezdődik!

Bemelegedünk

Bemelegítésként hat kör futás és a végtagok átmozgatása a feladatunk. Nem is pazaroljuk az időt ezek után, máris megragadjuk a kötelet mindannyian és máris következnek a kitörések valamint ezek „kistestvérei”, a szökkenések (jobbra is, balra is).

Kitörünk a komfortzónánkból
A láb beakasztása a cross kötélbe egy külön feladat. Míg a többiek, akik rutinosabbak, már csinálják is az intervall köröket – ami 5 perc alatt 4 gyakorlatsort, azon belül mindegyikből tizenkettőt, és „ami a csövön kifér ennyi idő alatt” szituációt jelent – addig először meg kellett szokjam, hogyan akasszam be majd tartsam meg a kengyelben a lábamat. Amikor sikerül, lábfelhúzások következnek miközben alkar támaszban vagyok (fontos, hogy közben magasan tartsam a csípőmet), vagy éppen a bicska pózban, ahol a karom marad az előbbi pózban, csak épp a lábaim nyújtva vannak és emelgetem fel a csípőmet, így oldalról olyan, mintha egy háromszög lenne a testem. Na jó, azért ez hardcore rész!

Húzom a lábam, húzom a lábam...
A kar-és a hát erősítése is szerepelt az intervallokban. Míg először csak a lábunkat edzettük, utána mindig felsőtest (hát és/vagy kar) gyakorlatok jöttek. Az egyik kedvencem a kifordulós, ahol talán életemben először éreztem igazán a törzsizmaimat.

Kifordultam önmagamból

A már említett egyensúlyozás persze még rátesz minderre egy lapáttal, de furcsa mód ez is tetszik.
Az edzőnk, Milán valaha versenyszerűen triatlonozott. Bírom, hogy segít és nem dirigál, hogy „ne hagyd abba, ne legyél puhány” stb., de azért a kölyökképe és a fiatal kora se tévesszen meg senkit, nem kell a szomszédba mennie erős edzési tanácsokért.

Az edzőnk a következő szívatós gyakorlatot mutatja épp

Szerintem létezik egy statikus fekvőtámasz klub, ahova járnak a hot iron, fanatic jump, pilates és valószínűleg a cross core edzők is, ahol mindig megbeszélik, hogy milyen jó kis „vendégölő” módszerük van és közben veregetik egymás vállát.

Statikus(s)...

Persze, hogy innen sem hiányozhat a statikus fekvőtámasz! A edzés szép zárásaként egyszerre kezdtük mindannyian és aki ameddig bírta, tartotta a testét; legtöbbünkben ha ott is volt a versenyszellem, a fáradtságtól már könnyebben adtuk fel, én olyan 40 másodpercig bírtam, az óra legügyesebbje 2:30 percig.

Könnyed nyújtások következnek (kötéllel is), az eddig süvöltő, motiváló diszkó zene is alább hagy, az izmaink is kinyúltak…

Nyújtjuk

Ami fontos:

Ez az első budapesti cross core terem, érdemes kipróbálni! Ne egy habos-babos könnyű órára számíts, arra készülj, hogy folyni fog rólad a víz rendesen!

Hol? Yakuza Fitness Óbuda, Budapest III. Perc utca 2. (Goli Park)
Mennyibe kerül?
Az első edzés ingyenes!
1 alkalom 1800 Ft
5 alkalom 8000 Ft
10 alkalom 13.000 Ft
30 napos korlátlan bérlet 11.000 Ft
Mit vigyél? A megszokott alap edzőfelszerelést, vízzel és törölközővel kiegészítve, AYCM kártyát elfogadnak
Az óra korosztálya: 23-35 év

Pontozás
Kínzó faktor: 9/10
Ennyire formál: 9/10
Edző: 10/10
Helyszín: 7/10
Ennyire fáj másnap mindened: 8/10
Férfi/nő arány: 60-40%

Fotó: Lindmayer Zsolt 

0 megjegyzés :

PARTNEREK: