Kapd el a szelet, avagy megtaláltam a kedvenc vízi sportomat: Windsurf

Rajt: 

Pár éve már kipróbáltam ezt a sportot, de akkor csak egy nagyon alap gyorstalpalót kaptam egy siófoki rendezvény keretein belül, annyi instrukcióval, hogy álljak rá a deszkára, húzzam fel a vitorlát és kapjam el a szelet. Meglepő módon már akkor is jól sikerült. Nemrégiben összefutottam egy ismerősömmel, akinek meséltem a blogomról és egyből az agárdi SURF CORE-t ajánlotta a windsurf kipróbálására – nem kellett kétszer mondani, amint az időm engedte, már mentem is a Velencei-tóhoz.



Impressziók:

Ciki vagy sem, eddig inkább a Balatont preferáltam, így nemcsak az igazi szörfözésre került először sor, hanem az első velencei-tavas élményeim is ekkor keletkeztek. Az agárdi szabadstrandon már lobogtatja a szél a zászlókat, ami jó jel, hiszen akkor tudok szörfözni. A nap tűz ránk, a fürdőruha már beizzítva, a víz hőmérséklete kellemesen hűvös érzést kölcsönöz.

A rövid bemutatkozást követően bele is csapunk a lecsóba: kezdésnek Pénzes Tamara, az oktató elmagyarázza mi, merre, hány méter. Kétórás, alapos oktatást kapok, ebből egy órát a szárazföldön töltünk, az elméleti dolgok után már „szimulálom” is a szörfözést, azaz megtanulom, hogyan kezeljem a vitorlát, és igyekszem megjegyezni a helyes kar - és lábtechnikákat.

Tami elmagyarázza mi is az a szélóra
Közben azért egy szélóra is előkerül: így derül ki számomra, honnan állapíthatom meg a szél irányát, mi a fél – és a negyed szél, illetve nekem merre kell majd a vízben fordulnom ahhoz, hogy haladjak. Mindezek ismeretében – még mindig a szárazföldön vagyok – egyre durvábban hangzik, hogy nemsokára bemegyek a vízbe és ezeket mind egyedül fogom ott csinálni egy oktatóval, aki csupán azokat a (fordulási) vezényszavakat fogja nekem mondani, mint hogy „Ejts!” vagy „Élesedj!”. A mélyebb részletekbe most nem mennék bele, de érdemes kipróbálni ezt a sportot, és akkor egy alapos oktatás keretén belül Te is teljes rálátást kaphatsz a windsurf-re, a deszka részeire és a helyes technikákra. :)



Na de vissza a valóságba, vagyis a vízbe! Végre eljött az idő, a fotósom kis vitorlája és az én szörföm is készen állnak.
A vitorlát visszük be először a vízbe, hiszen fordított esetben a deszka könnyen elsodródhatna. Kedves segítőim ezeket most megcsinálják helyettem, sőt,még rögzítik is a két különálló részt egymáshoz (a részt, ami összeköti őket, gyöknek hívjuk). Apropó, az is fontos ám, hogy a deszkákat literben mérjük, tehát minél nagyobb a deszka, annál stabilabb. Én egy 220 literessel fogom szelni a tavat.



Na és igen, itt vagyok, benn a vízben. Először próbálkozom azzal, hogy megálljak a deszkámon…majd a vitorla megemelése, megtartása és a helyesnek vélt póz felvétele után egyszer csak a vízbe huppanok. Nem baj, ismét és megint!



A második után azt veszem észre, hogy siklok a vízen, az oktató mondja, hogy mit csináljak, mégsem borulok fel egészen a végéig. Hölgyeim és Uraim, hihetetlen, de innentől kezdve csak a király feeling és a sunshine, beach érzés kerít hatalmába. A még mindig tűző nap sugarai mindenhol érik a testemet – ahol nem takar a mentőmellény –, ezért nem is fázom.

Mögöttem a segítőm jön, aki szörfözés közben instruál

Milyen érzés szörfözni? Leírhatatlan. Az eddigi egyik legnagyobb sikerélményemet élem át. A víz csobogása, a szél suhogása, és az, hogy az elemeket, amelyek hatnak rám, akár csak egy kis időre is „uralom”, na, az a felemelő! Az adrenalin és a nyugalom keveredésének közepette nem is veszem észre, hogy eltelt az egy óra. Nincs mese, menni kell, a végén már csak pár apró dolog van hátra: minél közelebb kell kerülni a parthoz, majd a szörfdeszkáról le kell szerelni a vitorlát, ezt követően az egész hóbelebanccal kiúszni a partra…

Olykor hátra is tekintek...
Ami fontos:

Nagyon kedves, segítőkész oktatóktól kaptam alapos kiképzést, sokszor kiderült már számomra, hogy legtöbbször ez a lelke a sikerélmény megalapozásának és annak, hogy magabiztosabban álljak hozzá egy adott sporthoz. Az izomláz, hát igen…a karom és a lapockám szerintem az áprilisi rúdtánc próbám óta nem volt ennyire bedurranva másnap. Gondolj bele, ha nagyon fúja  szél, nem elég, hogy a vitorlát felhúzd, hanem még a szél erejével is meg kell küzdened, azután pedig arra kell koncentrálnod, hogy megtartsd magad. Ha fáznál, akkor tudnak adni neoprén ruhát.



Hol? SURF CORE Szörfbázis, Agárd szabadstrand
Mennyibe kerül? http://www.surfcore.hu/szolgaltatasok
Mit vigyél? fürdőruha, víz, törölköző, naptej
Korosztály: 7-90 év

Pontozás:
Kínzó faktor:  8/10
Ennyire formál:  9/10
Edző:  11/10
Helyszín:  10/10
Ennyire fáj másnap mindened: 9/10

2 megjegyzés :

  1. Hello Barbara..... tetszik, hogy bevállaltad a bikinis képeket, pedig nem vagy egy sportos alkat....de nekem így tetszel....szal érdemes volt ide klikkelni :)
    Sok sikert, hajrá!

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Mindenki hozott anyagból dolgozik és azt fejleszti tovább, örülök, hogy tetszik a beszámolóm. Köszönöm a visszajelzést! :)

    VálaszTörlés

PARTNEREK: